wtorek, 11 lipca 2017

"Uwięzione" - Natasha Preston


Ten wieczór Summer miała spędzić z przyjaciółmi na imprezie w klubie. Nie spodziewała się, że zamiast do klubu trafi do piekła. Nieopodal klubu dziewczyna zostaje uprowadzona przez chorego psychicznie mężczyznę - Clovera, a następnie uwięziona w piwnicy jego domu z innymi kobietami. Kobiety, które Clover nazywa "Kwiatuszkami" mają nową tożsamość, nowe imiona i razem mają tworzyć nową rodzinę. Dopóki nie sprzeciwiają się Cloverowi i nie podejmują prób ucieczki są bezpieczne. Posłuszeństwo psychopacie jest jedyną szansą na przeżycie. Każdy nieprzemyślany ruch, nieprzemyślane słowa, zrobienie czegoś wbrew Cloverowi, a także próby ucieczki kończą się morderstwem. 

Czy Summer i pozostałym dziewczynom uda się uwolnić z piekła zgotowanego im przez Clovera? 
A może śmierć jest lepszym rozwiązaniem niż życie pod dyktando psychopaty?





O bardziej trzymającym w napięciu thrillerze nie mogłam marzyć. To, co zrobiła ze mną ta książka... Tego się nie da opisać. Dramatyczna historia kilku kobiet, które trafiły do miejsca, z którego nie ma ucieczki wyryła się w mojej pamięci i pozostawiła brutalne obrazy wypełnione krwią i cytrynowym zapachem środków dezynfekujących. To historia, która wywołuje ciarki i przyprawia o mdłości. Historia, którą z nadmiaru bólu, cierpienia i grozy, co jakiś czas odkłada się na bok. Człowiek nie jest w stanie przyjąć naraz tylu scen rodem z horroru. Z drugiej strony za wszelką cenę pragnie się dotrzeć do finału, z nadzieją w sercu na szczęśliwe zakończenie, byle tylko zmyć z pamięci te ohydne obrazy. 

Jednak czy zakończenie takiej historii może być szczęśliwe? Ile jeszcze kobiet zabije Clover? Czy Summer będzie jedną z nich?

Autorka świetnie rozwiązała kwestię narracji, udzielając słowa zarówno Summer, jak i Cloverowi a także Lewisowi - chłopakowi Summer zaangażowanemu w jej poszukiwania. Dzięki temu możemy nie tylko przeżyć piekło Summer, poznać jej myśli, obawy a także relację z innymi Kwiatuszkami, ale też zajrzeć do głowy Clovera. Dzięki zastosowanej w książce retrospekcji możemy spróbować zrozumieć co nim kierowało, jakie były jego intencje i od czego się wszystko zaczęło. Mimo to, jego zachowania nie da się zrozumieć ani zaakceptować. Nie ma na to żadnego usprawiedliwienia. Z perspektywy Lewisa opisywane są natomiast poszukiwania Summer i towarzyszące im okoliczności, co pozwala zachować wiarę w to, że Summer jeszcze kiedyś zobaczy swoją rodzinę.

Czy ta książka jest dla ludzi wrażliwych i o słabych nerwach? Ja osobiście zaliczam się do takich osób, ale mimo to czuję się usatysfakcjonowana lekturą. Zagwarantowała mi wrażenia, jakich nie chciałabym przeżywać w zderzeniu z rzeczywistością. Wrażenia, po których trzeba odpocząć i dać sobie czas na to, by ochłonąć. Jeżeli dacie szansę tej książce, do czego namawiam, odwdzięczy się Wam wszystkim tym, czego można wymagać od rewelacyjnego thrillera. 





Książka bierze udział w wyzwaniu:


Biorę udział - PRZECZYTAM TYLE, ILE MAM WZROSTU

26 komentarzy:

  1. Właśnie na taką opinię liczyłam! Mam książkę na liście i chcę ją przeczytać. Namówiłaś mnie do tego stuprocentowo, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że się nie zawiedziesz :D Koniecznie przeczytaj :)

      Usuń
  2. Już wcześniej mnie interesowała ta książka, ale jak czytałam inną opinie, to nie byłam do końca przekonana. Twoja recenzja mnie przekonuje, że jednak warto sięgnąć po książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już sam opis fabuły bardzo mnie zaintrygował, więc z chęcią przeczytałabym tę powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Opis wydaje się ciekawy, dawno nie czytałam niczego podobnego więc może sięgnę po nią w najbliższym czasie :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaintrygowałaś mnie swoją recenzją z miłą chęcią sięgnę po tą lekturę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie zachęciłaś mnie swoją recenzją do przeczytania tej książki, mam nadzieję, że uda mi się po nią sięgnąć w najbliższym czasie
    Pozdrawiam http://oksiazko.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, kolejna powieść do wpisania na listę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż ciarki mi przeszły po plecach od samego opisu! Jak będę miała ochotę na thriller to na pewno ten będzie pierwszy na liście do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja bardzo chcę mieć tą książkę! Niestety nie mogę jej nigdzie znaleźć :/ Ale aż mnie nosi żeby już ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  10. To nie do końca książka dla mnie, ale zaintrygowałaś mnie. Może się przekonam, aż takich słabych nerwów to ja nie mam :)
    Pozdrawiam! Truskawkowy blog książkowy, nowa recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  11. Na ogół nie lubię takich książek, ale naprawdę mnie zaciekawiłaś. Zdecydowanie wpisuję na listę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż ciarki przechodzą po plecach jak się myśli o tej historii. Chętnie przeczytam. Najbardziej jestem ciekawa narracji Clovera.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze, że fabuła trzyma w napięciu. Muszę koniecznie poznać ten thriller.

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka zaintrygowała mnie, z chęcią po nią sięgnę. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie jestem na tak - chętnie przeczytam, zapisuję sobie i poszukam w bibliotece! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam <3 Uważam, że jest naprawdę świetna! Do tej pory chodzi mi po głowie, a czytałam ją trochę temu :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie ją przeczytam :) Już jest zapisana na liście :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale dobrym thrillerem nigdy nie pogardzę. Nie podoba mi się co prawda obecność narracji pierwszoosobowej (i to jeszcze z tylu różnych punktów widzenia!), ale mam nadzieję, że sama fabuła mi to zrekompensuje, kiedy już się za tę książkę zabiorę :)

    Pozdrawiam,
    S.
    nieksiazkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygrałam książkę w rozdaniu. Okropnie zainteresowała mnie swoim opisem i wydaje się naprawdę ciekawa. Nie mogę się doczekać, aż po nią sięgnę i podzielę się swoimi wrażeniami! :x
    xx,
    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Clover brzmi jak z Percy'ego Jacksona. Tam był bohater z podobnym imieniem... chyba XD
    Czemu zawszę jak do ciebie wpadam to mam kolejną książkę do przeczytania ? xd

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  21. Zapowiada się świetna lektura. Przypomniał mi się świetny film Labirynt, który również dotykał tematu porwania :) Polecam obejrzeć.

    Pozdrawiam
    mowmikate

    OdpowiedzUsuń
  22. Już jakiś czas temu miałam ochotę przeczytać tę książkę, teraz zdecydowanie po ni sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  23. jestem zainteresowana tym tytułem! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie do końca przepadam za motywem przemocy na kobietach, ale ta ksiązka mimo wszystko mnie zaintrygowała.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku.
Bardzo się cieszę, że zainteresował Cię ten post. Gorąco zachęcam Cię do wyrażenia swojej opinii. Pozostaw tutaj ślad swojej obecności bym również mogła trafić do Twojego zakątka internetu :)