wtorek, 4 lutego 2020

Remigiusz Mróz, Mario Escobar i Kerry Lonsdale, czyli krótkie opinie o ostatnio przeczytanych książkach


W ostatnim czasie udało mi się przeczytać 3 naprawdę ciekawe książki, które oceniłam dość wysoko, pomimo tego, iż po jednej z nich spodziewałam się czegoś więcej (po prostu zbyt wysoko postawiłam autorowi poprzeczkę, ale jako thriller książka wypada naprawdę bardzo dobrze). 
Te książki to:


  1. "Kołysanka z Auschwitz" - Mario Escobar
  2. "Nigdy nie zapomnę" - Kerry Lonsdale
  3. "Nieodgadniona" - Remigiusz Mróz


"KOŁYSANKA Z AUSCHWITZ" - MARIO ESCOBAR



"Wzruszająca opowieść o wytrwałości, nadziei i sile w jednym z najbardziej przerażających okresów w historii świata

Niemcy, 1943 rok. Helene Hannemann budzi swoje dzieci, aby zaczęły szykować się do szkoły. Jej mąż Johann niedawno stracił pracę i nie ma szans na nową ze względu na swoje romskie pochodzenie. Jednak zanim rodzina Hannemann rozpocznie kolejny dzień, ich codzienność przerywają mundurowi wysłani przez SS.

Johann razem z pięciorgiem dzieci mają zostać zesłani do Auschwitz, ponieważ w ich żyłach płynie romska krew. Helene jest czystej krwi Niemką i może zostać, a mimo to dobrowolnie postanawia opuścić dom razem z najbliższymi. Wszyscy trafiają do nazistowskiego obozu koncentracyjnego.

Johann zostaje oddzielony od reszty rodziny, a Helene jako wyszkolona pielęgniarka zostaje wyznaczona przez doktora Mengele do prowadzenia obozowego przedszkola. Nie ma złudzeń co do brutalnych zamiarów tego człowieka. Chce jednak dać tym małym niewinnym istotom choć cząstkę nadziei oraz poczucie normalności.

Inspirowana życiem Helene Hannemann opowieść o heroicznej kobiecie, której odwaga i miłość rozświetliły najgorsze mroki historii." 



MOJA OPINIA

To niewielka objętościowo książka, jednak skrywa w sobie tak wiele... zbyt wiele... zbyt wiele emocji, zbyt wiele okrucieństwa, zbyt wiele trudnych do zrozumienia spraw. Tego typu lektury nie pozostawiają człowieka obojętnym, zawsze zostawią po sobie jakiś ślad w pamięci. "Kołysanka z Auschwitz" to jedna z tych opowieści, które warto poznać i zapamiętać... Jedna z tych, o których trzeba mówić.


MOJA OCENA 9/10




"NIGDY NIE ZAPOMNĘ" - KERRY LONSDALE


"Czy pozwolisz miłości odejść?

Los wywrócił życie Aimee do góry nogami. W dniu, w którym miała stanąć na wymarzonym ślubnym kobiercu, pochowała miłość swojego życia – Jamesa. Po pogrzebie podeszła do niej tajemnicza kobieta, twierdząc, że ukochany nie umarł. I choć cały świat przekonuje Aimee, że życie musi toczyć się dalej, w jej sercu cały czas tli się nadzieja i niepokój. Nie zdoła zapomnieć o przeszłości, dopóki nie dowie się, czy James żyje."


MOJA OPINIA

Tę książkę czytałam po trochu i to bynajmniej nie dlatego, że nie potrafiła mnie zaciekawić. Po prostu, zwyczajnie nie umiałam sobie wyobrazić rozstania z nią. Zwłaszcza, że są kolejne części, których wydawnictwo nie wydało w Polsce, co jest dla mnie niezwykle irytujące, a już szczególnie w takiej sytuacji jak ta, kiedy po skończeniu lektury nie wiadomo co dalej...
Och, co to była za historia! Z jednej strony można o niej powiedzieć, że nieco przewidywalna, a z drugiej strony jest tyle zaskakujących wydarzeń i rozwiązań przyjętych przez autorkę, jak chociażby epilog, który zmienia wszystko i zostawia w stanie ekscytacji połączonej z stanem przedzawałowym. I ileż emocji z niej płynie! Sporo tu miłości, przyjemności i dobroci, ale też równie dużo smutku, rozczarowań, odrzucenia, tajemnic i niebezpieczeństwa. Miks dla mnie doskonały, bo nie jest za słodko, jest za to intrygująco i wciągająco. Przyjemności z czytania sprzyja także lekki styl autorki, która doskonale potrafi zaabsorbować czytelnika i wciągnąć go w świat bohaterów a także całkiem naturalnie wydobyć z niego wiele uczuć - wzruszenie, zauroczenie, niepewność, współczucie... Polecam! Na pewno wrócę do niej ponownie, kiedy ukaże się kontynuacja (o ile się ukaże).


MOJA OCENA 10/10




"NIEODGADNIONA" - REMIGIUSZ MRÓZ


"Rok po ucieczce od męża Kasandra Reimann prowadzi spokojne, ustatkowane życie za granicą. Jest przekonana, że udało jej się zostawić wszystko za sobą – także konsekwencje tego, co zrobiła, by ratować siebie i dziecko. Do czasu. Pewnego dnia jej syn nie wraca do domu po wizycie u kolegi, a jedyny ślad prowadzi do Opola.

Zrozpaczona matka zrobi wszystko, by odnaleźć dziecko, nawet jeśli będzie oznaczało to ponowne spotkanie z człowiekiem, którego życie zniszczyła.

Damian Werner tymczasem wprowadza się do nowego mieszkania, wciąż starając się zapomnieć o wszystkim, co spotkało go rok temu. Przeglądając jednak rzeczy zostawione przez poprzedniego właściciela, trafia na starą kasetę VHS, która rzuca nowe światło na jego przeszłość…"


MOJA OPINIA

"Nieodgadniona" to całkiem dobra kontynuacja "Nieodnalezionej", choć w moim odczuciu nie dorównuje pierwszej części. Po skończeniu lektury nie czuję się tak jakby wraz z nią coś się zmieniło. Raczej spokojnie i bez większych emocji przyjęłam to, co autor miał jeszcze do powiedzenia w sprawie Damiana Wernera, Ewy i Kasandry. Niektóre zwroty akcji były zaskakujące, ale - jak już wspomniałam - obyło się bez większych emocji. Byłam ciekawa finału, a przede wszystkim ciekawa prawdy, na którą czytelnik, po dłuuuugim wodzeniu za nos, z pewnością zasłużył. A droga do tej prawdy upłynęła dość szybko - to magia stylu pana Mroza, że jego książki czyta się ekspresowo. "Nieodgadniona" to całkiem dobry thriller, na pewno dużo lepszy niż wiele przeczytanych przeze mnie książek tego gatunku, ale jak na pana Mroza mogło być ciut lepiej. W sumie to szkoda, że skończyło się tak, jak się skończyło... Jakiś niedosyt w tej kwestii nieznacznie mnie uwiera ;)


MOJA OCENA 8/10





źródło opisów: lubimyczytac.pl



26 komentarzy:

  1. "Nieodgadnioną" czytałam i faktycznie zostaje po niej pewien niedosyt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadnego z tych tytułów nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsze dwa tytuły mam w planach przeczytać. Jeśli chodzi o twórczości Remigiusza Mroza, to jest mi jeszcze zupełnie nieznana. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. "Kołysankę z Auschwitz" mam zdecydowanie w planach!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kołysankę czytałam i również uważam, że to piękna powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam żadnej, ale myślę, że dopiszę je do listy czytelniczej na ten rok :)

    Pozdrawiam Agaa
    https://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2020/02/76-recenzja-365-dni-blanka-lipinska.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tych trzech książek czytałam tylko Kołysankę. Jest to piękna powieść.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. "Kołysankę z Auschwitz" chciałam przeczytać zaraz po "Czerni i purpurze", ale to by było za dużo tak jednym ciągiem, więc musi poczekać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno chcę przeczytać "Kołysankę z Auschwitz"!

    OdpowiedzUsuń
  10. "Nieodgadnioną" i "Kołysankę z Auschwitz" planuję przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba przeczytam "Kołysankę z Auschwitz"...

    OdpowiedzUsuń
  12. O „nigdy nie zapomne” ostatnio sporo słyszałam i czytałam. Zamierzam ja przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Od dawna poluję na "Kołysankę z Auschwitz", muszę ją w końcu kupić :)
    O pozostałych książkach jeszcze nie słyszałam.

    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze, ze znalazlam bloga, na ktorym moge znalezc ksiazki warte przeczytania :) Bede na pewno czesciej zagladac <3
    VISSIEN.blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierwszą chciałabym przeczytać. Po drugą być może też kiedyś sięgnę ;)
    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Żadnej z tych książek nie czytałam ale na Kołysankę z Auschwitz mam wielką ochotę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę, że same dobre tytuły Ci się trafiły :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam żadnej z tych książek. Zaciekawiła mnie w szczególności Kołysanka z Auschwitz, zapisuje sobie tytuł i może sięgnę po nią za jakiś czas. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Awesome photography! I feel lucky today to see the beauty of photography. It was really great inspirational post. What a memorable experience it was for us!

    OdpowiedzUsuń
  21. Może powrócę znów do Mroza. Zniechęcił mnie do siebie dość dziwaczną serią o komisarzu Forście.

    OdpowiedzUsuń
  22. Żadnej z tych książek nie czytałam i póki co nie planuję :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Widzę, że trafiły Ci się same dobre książki. Ja mam jakoś pecha, i ostatnio czytane książki mnie nie powalały :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Nieodgadnioną chętnie przeczytam w wolnym czasie :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  26. Na ,,Kołysankę z Auschwitz mam chęć". Na ,,Nieodgadnioną" Mroza raczej się nie skuszę, bo pierwsza część nie bardzo mi przypadła do gustu..

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku.
Bardzo się cieszę, że zainteresował Cię ten post. Gorąco zachęcam Cię do wyrażenia swojej opinii. Pozostaw tutaj ślad swojej obecności bym również mogła trafić do Twojego zakątka internetu :)