piątek, 26 maja 2017

LBA #1

Witajcie. Po raz pierwszy zostałam nominowana do LBA, za co bardzo dziękuję Agnieszce z bloga aga-zaczytana. W tym poście podzielę się z Wami swoimi odpowiedziami na zadane mi pytania. Zapraszam 😊


1. Jakie jest Twoje ulubione miejsce do czytania?

W sumie są 2 takie miejsca - wieczorami moje łóżko, a w ciągu dnia - autobus ;) Nie ukrywam, że to właśnie w autobusie mogę najwięcej czasu przeznaczyć na czytanie i czasem nie umiem doczekać się aż pojadę na uczelnię, tylko po to, by móc poczytać sobie książkę :)


2. Jeśli nie książki to co? Co robisz w wolnym czasie jeśli nie czytasz?

To zależy. Jest dużo rzeczy, które lubię robić. Poza tym, że wolny czas lubię spędzać z narzeczonym albo znajomymi, to uwielbiam też układać puzzle i grać w gry planszowe.


3. Jakie książki czytasz najchętniej?

Powieści obyczajowe, romanse, New Adult... Ogólnie mówiąc - szeroko rozumiana literatura dla kobiet :D Choć ostatnio przekonuję się też do thrillerów psychologicznych ;)


4. Wolisz czytać w absolutnej ciszy czy nie przeszkadza Ci gwar i hałas dookoła?

Zupełnie nie przeszkadza mi gwar i hałas dookoła. Gdyby tak było, nie czytałabym w autobusie książek :D Nie ma dla mnie znaczenia czy wokół jest cisza, czy hałas :)


5. Jaki jest Twój ulubiony bohater książkowy?

Harry Potter. Ale na ten temat mogłabym duuuużo pisać. Zaimponował mi m.in. swoją odwagą i charakterem, również tym jak bardzo cenił sobie przyjaźń. Był moją pierwszą książkową miłością i... chyba jak do tej pory ostatnią ;)


6. Dlaczego zaczęłaś czytać? Co Cię do tego skłoniło?

Zaczęłam czytać z nudów i zaczęło się właśnie od HP. Pewnego dnia chciałam zabić czymś wolny czas, więc podkradłam bratu "HP i Komnata Tajemnic" i... przepadłam ;) Wiadomo - wcześniej też czytałam, ale mój książkowy nałóg pojawił się dopiero, gdy przeczytałam HP. Odkryłam, że czytanie wyzwala niesamowite emocje, których zapragnęłam coraz więcej i coraz częściej - to mnie skłoniło, by czytać dalej.


7. Używasz zakładek gotowych czy przypadkowych?

Najczęściej gotowych, ale w zależności od sytuacji czasem zdarza mi się skorzystać z tego, co akurat mam pod ręką ;)


8. Czym się kierujesz w wyborze książki, którą przeczytasz jako kolejną?

Chyba nie ma jednego czynnika, którym się kieruję. To zależy - zazwyczaj po prostu sięgam po to, na co mam ochotę, albo po kontynuację serii, jeśli akurat skończyłam jedną z części.


9. Wolisz pojedyncze książki czy serie?

I tu również nie mam konkretnej odpowiedzi. Mam wiele ulubionych serii, ale są też pojedyncze książki, które uwielbiam (choć nie ukrywam, że jakby do tych pojedynczych powstawały kolejne tomy to bym się nie pogniewała) ;) W każdym razie - nie mam nic przeciwko jednym i drugim. Zarówno serie jak i pojedyncze książki mają swoje dobre i złe strony, ale ciężko mi powiedzieć co wolę.


10. Dlaczego wybrałaś blogowanie, a nie vlogowanie?

Nawet nie myślałam o vlogowaniu, nigdy się tym nie interesowałam, więc nie brałam tego nawet pod uwagę :)


11. Z ciekawości: zaglądasz do mnie regularnie czy raczej nie? :)

Zaglądam ilekroć pojawi się u Ciebie nowy post, masz bardzo fajnego bloga i lubię czytać Twoje recenzje :)




Moje pytania:

1. Co skłoniło Cię do założenia bloga?
2. Do których książek zawsze chętnie wracasz?
3. Która książka zmieniła Twój pogląd na jakiś temat?
4. Gdybyś mogła zmienić zakończenie jednej książki, to w której byś to zrobiła?
5. Wolisz czytać ebooki czy książki w wersji papierowej?
6. Którą szkolną lekturę najgorzej wspominasz?
7. Jaki jest Twój ulubiony cytat z książki?
8. Która książkowa okładka najbardziej Cię zachwyciła?
9. Jak zatytułowałabyś książkę, która opisywałaby Twoje życie?
10. Która ekranizacja książki najbardziej Cię rozczarowała?
11. Lubisz poezję?


Nominuję:

23 komentarze:

  1. Podziwiam to, że nie przeszkadza Ci hałas w czasie czytania. Ja nie mogłabym się skupić! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Thrillery psychologiczne! Działają na wyobraźnię, ale też je lubię :)
    Harry Potter, temat rzeka <3
    Utwierdzam się w przekonaniu, że to fajny tag, możemy się poznać trochę przynajmniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę, że jest to fajny sposób na to, by dowiedzieć się czegoś więcej o innych blogerach i odkryć co mamy wspólnego, a co nas różni :)

      Usuń
  3. Dzięki za nominację :-) Mnie też hałas nic a nic nie przeszkadza :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tę lubię literaturę kobiecą, jak również thrillery psychologiczne :) Ale za to niestety nie przepadam za H. Potterem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też zaczęłam z HP! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam tak samo, ale z tramwajami! Mniej szarpią no i to mój główny środek transportu xd. i też nie zwracam uwagi na hałas, chyba że ktoś centralnie koło mnie ucina sobie głośną pogawędkę, wtedy zamiast czytać to podsłuchuję XD

    Dziękuję za nominację! Na pewno odpowiem ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niestety nie mogę czytać w autobusie, czy ogólnie w komunikacji miejskiej :/ Nie potrafię się skupić i wszystko mnie rozprasza. Kilka razy próbowałam, to miałam wrażenie, że czytam ten sam rozdział kilkanaście razy ;P
    Ja również jestem fanką puzzli, ale ostatnio nie miałam okazji ich układać. Aczkolwiek przyczyną tego jest to, że uwielbiam te składające się z wielu elementów (2000 wzwyż), a nie bardzo mam miejsce, żeby takie układać.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. W autobusie nie mogę niczego czytać niestety, a HP jest jednym z moich ulubionych bohaterów książkowych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No no świetne odpowiedzi :D Mi też hałas nie przeszkadza, natomiast mój chłopak jest na to wyczulony. haha.. Kiedy ja czytam to on hałasuje i ja nic nie mówię ale gdy on czyta a ja się ruszę to jest o boże... XD XD

    OdpowiedzUsuń
  10. W miejscach publicznych nie przeszkadza mi hałas, gdy czytam, ale w domu raczej wolę czytać w ciszy lub z muzyką w tle.

    OdpowiedzUsuń
  11. Również czytam takie gatunki jak Ty, ale nie pogardzę fantastyką którą kocham :D ja najczęściej czytam w tramwaju, bo w autobusie zawsze takie tłumy, że nie ma jak książki wyciągnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. W większości odpowiedzi utożsamiam się z Tobą...no może oprócz ulubionego bohatera książkowego i miejsca do czytania. Lubię czytać na mojej kochanej kanapie, kiedy mój syn śpi - bo inaczej musiałabym czytać z dwulatkiem skaczącym dookoła mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Harry Potter chyba zazwyczaj wszystko zaczyna i też jest niczego sobie bohaterem!
    Gratuluję nominacji!

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie tak dowiedzieć się o Tobie czegoś więcej :) ja jeszcze nie czytałam Harrego, ale zamierzam spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Skąd ja znam czytanie w autobusach ... :) swego czasu dojeżdżałam do szkoły 1,5 godziny w jedną stronę i żeby nie marnować tego czasu, czytałam :) wspominam ten czas bardzo pozytywnie

    OdpowiedzUsuń
  16. Również uwielbiam układać puzzle. Ostatnio nawet zastanawiałam się czy nie kupić sobie jakiś nowych.:D
    Dziękuję za nominację, postaram się odpowiedzieć na te pytania u siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Widzę, że mamy podobny gust czytelniczy :)

    Pozdrawiam,
    Zaczytana Wiedźma
    ZaczytanaWiedźma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Potter rządzi <3 Tak jak układanie puzzli :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluje nominacji. Swietny zestaw pytan i odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja do czytania potrzebuję ciszy, dlatego tak chętnie wstaję wcześnie rano, aby mieć jak najlepsze warunki do czytania książek. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak jeździłam busami na studia to czytałam chyba najwięcej w życiu :) ah, to były czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za nominację. Zabieram się do pisania!
    Z większością twoich odpowiedzi utożsamiam się, więc chyba jesteśmy trochę podobne. ♥

    PS Czy to dobry czas by przyznać się, że nie przeczytałam HP?

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku.
Bardzo się cieszę, że zainteresował Cię ten post. Gorąco zachęcam Cię do wyrażenia swojej opinii. Pozostaw tutaj ślad swojej obecności bym również mogła trafić do Twojego zakątka internetu :)